شبكه روابط عمومي شركت ملي پالايش وپخش ، تاريخي ، خطير و پرمشغله

 

شبكه روابط عمومي شركت ملي پالايش وپخش ، تاريخي ، خطير ، پر مشغله

به بهانه روز ارتباطات و روابط عمومي

كارت هوشمند سوخت ، اجراي طرح ها و پروژه هاي بهبود كيفيت  فرآورده هاي نفتي و بنزين سازي در پالايشگاهها ، تامين منابع مالي مورد نياز پروژه ها ، اجراي اصل 44 ، تحريم بنزين توسط بيگانگان ،  فروش اوراق مشاركت ، تامين سوخت  جايگاهها ، احداث جايگاههاي سي ان جي ، قيمت سوخت و... اينها بخش كوچكي از حوزه فعاليت روابط عمومي شركت ملي پالايش وپخش فرآورده هاي نفتي ايران است .

فعاليت بيش از 63 اداره روابط عمومي در مجموعه عظيم  و پر مشغله شركت ملي پالايش وپخش رسالت  و جايگاه حرفه اي اين روابط عمومي ها را از ساير روابط عمومي كشور متمايز ساخته است .   

در آستانه روز ارتباطات و روابط عمومي  قرار داريم . آشنايي نسبي با بزرگترين شبكه روابط عمومي صنعت نفت در شركت ملي پالايش وپخش فرآورده هاي نفتي ايران  بهانه خوبي براي تجليل از همه هنر هشتمي هاي عزيز صنعت نفت  به ويژه روسا ، كارشناسان و دست اندر كاران روابط عمومي هاي اين سازمان است.

وجود  37 منطقه پخش فرآورده هاي نفتي  به عنوان خط مقدم خدمت رساني وزارت نفت  به مردم ، در تماس مسقيم با بخش هاي مختلف مصرف و مسووليت خطير و دشوار توزيع روزانه 240 ميليون ليتر انواع فرآورده نفتي جايگاه روابط عمومي شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران  را از بقيه سازمانهاي تحت پوشش وزارت نفت متمايز و حساس ساخته است .

ازسال 1307 با تاسيس شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران  به دليل نوع فعاليت اين شركت همه مردم  صنعت نفت را به نام اين شركت مي شناسند.

پالايش روزانه يك ميليون و 700 هزار بشكه نفت خام در 9 پالايشگاه آبادان ، اصفهان ، شهيد تند گويان تهران ، امام خميني شازند ، تبريز ، شيراز ، بند رعباس، كرمانشاه و لاوان حوزه فعاليت  بسيار دشوار و خطير ديگري است كه بنيان 9 سازمان بزرگ روابط عمومي را در صنعت  يكصد ساله  پالايش نفت بنا نهاده است .

افتخار شكل گيري اولين واحد نوين روابط عمومي ايران در سال 1333 در پالايشگاه آبادان  منزلت حرفه اي ويژه اي به روابط عمومي هاي صنعت پالايش  داده است.

روابط عمومي شركت خطوط لوله و مخابرات شبكه روابط عمومي بزرگ ديگر تحت پوشش شركت ملي پالايش وپخش فرآورده هاي نفتي ايران است كه در 11 نقطه ايران مسوليت خطير و بسيار حساس انتقال فرآورده هاي نفتي و نفتخام مورد نياز پالايشگاههاي را به عهده دارد . بنا به تعبيري نبض شركت ملي پالايش وپخش فرآورده هاي نفتي  در 14 هزار كيلومتر شريان انتقال نفت و اين 11 واحد روابط عمومي مي تپد.

انجام امور روابط عمومي  طرح ها وپروژه ها ي متعدد پالايشي ،احداث خطوط لوله  ، مخازن ذخيره سازي و مهندسي وساختمان ،بخش ديگر از حوزه فعاليت روابط عمومي شركت ملي پالايش وپخش فرآورده هاي نفتي ايران است كه مسووليت اموراجرايي مربوط به آن توسط روابط عمومي شركت ملي مهندسي و ساختمان نفت ايران به انجام مي رسد .

اين  شبكه روابط عمومي در شركت ملي پالايش وپخش به عنوان يكي از چهار شركت اصلي وزارت نفت  با سابقه تاريخي شكل گيري اولين بنيان حرفه اي و نوين از 1333 و در حوزه مسووليتي بسيار خطيرو دشوار ، روزها و لحظات پر مشغله اي را در 63 روابط عمومي تابعه دراستانهاي مختلف  مي گذارند چه اينكه لحظه اي در انتقال ، توليد و توزيع سوخت كشور وقفه نيافتد . سربلندي شركت ملي پالايش وپخش فرآورده هاي نفتي ايران در توسعه پايدار ، توليد روزآمد و خدمت مطلوب  مرهون تلاش ارزشمند و خالصانه جمع كاركنان اين روابط عمومي هاست .

در سال جهاد اقتصادي  و روز ارتباطات و روابط عمومي تلاش همه دوستان و همكاران روابط عمومي را  ارج مي نهيم و براي همه روابط عمومي هاي ايران آينده اي درخشان و جايگاهي بهتر را آرزو مي كنيم  ،

 

ابتکار عمل خندان برای ارزیابی عملکرد سازمان روابط عمومی نفت

 

شکل جدید  ارزیابی عملکرد  درروابط عمومی شرکت ملی نفت ! 

همزمان با برگزاری شانزدهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی   روابط عمومی شركت ملی نفت ایران در یک اقدام ابتکاری ارزیابی عملکرد خود را از بیرون از سازمان نفت انجام می دهد .

 فرم نیازسنجی عملكرد این واحد در وب سایت پایگاه اطلاع‌رسانی شركت ملی نفت ایران تدوین و منتشر شده است. به نظر می رسد خندان در اولین برنامه های کاری حوزه مسوولیتی خود در این سمت جدید می خواهد به جای ارزیابی های معمول اداری مخاطبان او و سازمان اش را ارزیابی کنند .

 پرسش‌هایی در زمینه مهمترین كاركرد روابط عمومی هر سازمان در قبال كاركنان،  نقش روابط عمومی شركت ملی نفت ایران برای تعالی سازمانی و نیز مؤثرترین راهكار اجرایی برای برقراری تعامل با سطوح مختلف مخاطبان شركت ملی نفت از جمله مؤلفه‌هایی است كه در این نیازسنجی مطرح و از كاربران خواسته شده است تا به آنها پاسخ  دهند.

در این نظر سنجی  از كاربران خواسته شده تا مهمترین انتقادی كه نسبت به روند فعالیت‌ها، راهبردها و خط مشی روابط عمومی شركت ملی نفت دارند را در این فرم نیازسنجی اعلام كنند.

از سایر سؤالات مطرح در این نیاز سنجی می‌توان به موارد زیر اشاره كرد:
- به نظر شما راهكارهای روابط عمومی شركت ملی نفت ایران برای دستیابی به نظام سازمانی با نشاط، خلاق و بهینه چیست؟
- روند فعالیت‌های صورت گرفته در روابط عمومی از دو دیدگاه فعالیت‌های تخصصی و غیرتخصصی را چگونه ارزیابی می‌كنید؟
- اصلی ترین انتظارات شما از روابط عمومی شركت ملی نفت ایران در شرایط فعلی چیست؟

انتشار این فرم می‌تواند در بهبود فرآیند كار، شناخت نارسایی‌ها، افزایش رضایت مخاطبان و شكوفایی نیروی تفكر و خلاقیت كاركنان شركت ملی نفت ایران مؤثر واقع شود.

علاقمندان می‌توانند نظرات خود را در خصوص انتشار این فرم با تلفن گویای 88903061- 021و یا آدرس ایمیل پایگاه اطلاع‌رسانی شركت ملی نفت ایران www.publicrelation@nioc.ir درمیان بگذارند.


روابط عمومي ويروسي در همایش ششم روابط عمومی الکترونیک

روابط عمومي ويروسي در همایش ششم روابط عمومی الکترونیک

روابط عمومي ويروسي، عنوان مقاله اي است که توسط "جواد افتاده" در ششمين همايش روابط عمومي الکترونيک ارائه مي شود.
 وي که مقالاتش در دوره چهارم و پنجم اين همايش به عنوان برترين مقالات، برگزيده شده بود در چکيده جديدترين مقاله خود آورده است:
نشر و توزيع پيام در رسانه هاي امروز به خصوص رسانه هاي اجتماعي به قدري زياد است که ديده شدن يک پيام نياز به الزامات و استراتژي هاي خاصي دارد. به عبارتي پيام روابط عمومي چطور مي تواند در جهان رسانه اي امروز ديده شود و در عين حال تاثيرگذاري لازم را داشته باشد؟
به نظر مي رسد روابط عمومي در اين برهه از زمان با تبلور رسانه هاي اجتماعي نياز به تغيير در ساختار توليد و نشر پيام دارد. اين در حالي است که از گذشته تاکنون پيام هاي گوناگوني از سوي روابط عمومي سازمان ها و شرکت هاي مختلف جهت متقاعدسازي افکار عمومي در رسانه هاي آنلاين و آفلاين منتشر مي شود اما اين بار گستردگي پيام در رسانه هاي اجتماعي عرصه جولان روابط عمومي را روز به روز فشرده و کم اثرتر کرده است.
امروز با ظهور رسانه هاي اجتماعي شاهد شکل جديدي از ارتباطات با عنوان ارتباطات ويروسي هستيم که در آن پيام همانند ويروس در سطح رسانه هاي اجتماعي و ساير رسانه ها نمايان و تاثيرگذار است. شايد بتوان، پيامي که در ارتباطات ويروسي مننشر مي شود را "پيام ويروسي" و روابط عمومي که اين پيام را منتشر کرده باشد را "روابط عمومي ويروسي" عنوان نهاد.
آنچه که مسلم است، روابط عمومي ويروسي شکل جديدي از روابط عمومي نيست بلکه روابط عمومي است که تمرکز اصلي آن بر روي پيام و نحوه انتشار آن است. اين روابط عمومي کمتر بر روي انتشار پيام در رسانه هاي جمعي تمرکز دارد بلکه تمرکز اصلي آن به روي تاثير پيام در فرد و رسانه هاي اجتماعي است. فردي که با تزريق انگيزه از سوي روابط عمومي همانند يک رسانه پيام را براي ساير افراد ارسال مي کند.
به عبارتي، روابط عمومي با تکيه بر بازاريابي ويروسي پيام را در رسانه هاي اجتماعي منتشر و مخاطب را درگير مي کند. اما اين بار مخاطب روابط عمومي ويروسي، مخاطب منفعل و فعال گذشته نيست بلکه کاربراني هستند که هر روز پيام هاي زيادي دريافت و ارسال مي کنند. به عنوان مثال شايد بتوان گفت، پيام ويروسي همانند ويروس به سمت جامعه حرکت مي کند و هرکسي که در سر راه باشد را آلوده مي کند و از فردي به فرد ديگر منتقل مي شود، بنابراين دامنه توزيع گسترده و نشر عظيمي پيدا مي کند.
در اين مقال سعي مي شود مراحل توليد پيام ويروسي و استراتژي روابط عمومي ويروسي در رسانه هاي اجتماعي بررسي شود و به دنبال حل اين سوال باشد که چطور پيام روابط عمومي مي تواند در رسانه هاي گوناگون تاثيرگذارتر باشد؟
ششمين همايش روابط عمومي الکترونيک 31 ارديبهشت ماه سال جاري و سه روز پس از روز ارتباطات و روابط عمومي در تقويم رسمي کشور در هتل المپيک تهران برگزار خواهد شد. در اين روز در کنار ارائه جديدترين مقالات علمي در حوزه روابط عمومي الکترونيک از مقام علمي دکتر داود زارعيان، تجليل خواهد شد.

حمله مجری سیما با اسپری فلفل به کارگران !

 

حمله مجری سیما با اسپری فلفل به کارگران

 

رفتاری از این دست لطمه فراوانی به حیثیت عمومی سازمان صدا و سیما می‌زند. زیرا مجریان ویترین این رسانه هستند و قطعا رفتار و کردار درست آنها می تواند چهره مثبتی از این سازمان رسانه ای ارائه کند.

به گزارش فارس، یکی از مجریان برنامه های تلویزیونی بر سر پارک اتوموبیل خود با مردم درگیر و به شکل ناگهانی با «اسپری فلفل» به مردم حمله کرد.
طبق اطلاعات رسیده به «پایگاه اطلاع رسانی رضا استادی» این اتفاق چند روز قبل در خیابان سهروردی، حدفاصل تقاطع شهید بهشتی تا شهید مطهری رُخ داد.
طبق گزارش یکی از مخاطبان که در محل حادثه حضور داشت، ماجرا از جایی آغاز شد که یک مجری مغرور، متکبر و تازه کار تلویزیونی قصد داشت اتوموبیل خود را در جایی از خیابان پارک کند. محل انتخابی او دقیقا مقابل مغازه ای بود که در آن کارهای مربوط به اسپورت کردن اتوموبیل‌ها انجام می‌شود. در این لحظه چند کارگر مغازه از وی خواستند تا اتوموبیل خود را جای دیگری پارک کند که مزاحم کسب و کار آنها نباشد. این مجری مغرور هم که توقع داشت آنها وی را بشناسند و حتی از پارک اتوموبیلش در مقابل مغازه آنها استقبال کرده و تا بازگشت وی، مسوولیت مراقبت از اتوموبیل او را نیز به عهده بگیرند، با آنها شروع به جر و بحث کرد و با دیدن عدم تمایل آنها، ناگهان با اسپری فلفل به سوی آنها حمله کرد.
رفتاری از این دست لطمه فراوانی به حیثیت عمومی سازمان صدا و سیما می‌زند. زیرا مجریان ویترین این رسانه هستند و قطعا رفتار و کردار درست آنها می تواند چهره مثبتی از این سازمان رسانه ای ارائه کند. امیدواریم مسوولان سازمان صدا و سیما با این مجری برخورد مناسبی داشته باشند تا او از این پس بی هیچ مقدمه ای در روز روشن با اسپری فلفل به دیگران حمله نکند.