روابط عمومی ها باید در اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها توجیه باشند
روابط عمومی ها باید در اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها توجیه باشند
قانون هدفمند کردن یارانهها بزرگترین و انقلابی ترین جراحی اقتصادی کشور است که روابط عمومی ها در اجرای هرچه بهتر و شفاف تر آن نقش بسزایی دارند.
دکتر علیرضا
میرمحمدصادقی، امروز (یکشنبه 13 تیر) در دومین گردهمایی سراسری مسئولان
روابط عمومی های صنعت نفت کشور با تاکید بر این که در اجرای هرچه بهتر این
قانون (هدفمند کردن یارانه ها) همه باید کمک کنند، افزود: روابط عمومی های
دستگاهها و سازمانها با توجیه دقیق و شفاف ابعاد مختلف قانون یاد شده می
توانند نقش بسزایی در شفاف سازی آن در میان آحاد جامعه داشته باشند. وی اظهار داشت: با اجرای قانون هدفمند
کردن یارانه ها مسائل اقتصادی شفاف می شود و موضوع هایی از جمله نقش اقتصاد
در تولید، بهره وری اقتصادی و حفظ منافع کشور برای نسل های آینده مفهوم
پیدا می کند. وی ادامه
داد: این مهم میسر نخواهد شد مگر آن که روابط عمومیهای سازمانها خود نیز
در موضوع هدفمند کردن یارانه ها توجیه باشند. میرمحمدصادقی گفت: روابط عمومی ها پیشانی و
جلودار سازمان ها هستند؛ از این رو شناخت دقیق وظایف و مسئولیت های تعیین
شده در آیین نامه روابط عمومیها مبنی بر پاسخگویی به ابهامات، همکاری با
رسانه های جمعی، اجرای سیاست اطلاع رسانی دولت و دیگر موارد یاد شده در این
آیین نامه از اهمیت بسزایی برخوردار است. معاون وزیر نفت در امور منابع انسانی بر بهره گیری روابط عمومی
ها از تبلیغ غیر مستقیم به منظور تنویر افکار عمومی در اجرای هرچه بهتر
قانون هدفمند کردن یارانه ها تاکید و تصریح کرد: در این زمینه استفاده از
کارشناسان خبره دانشگاهی از جمله راهکارهایی خواهد بود که میتواند در
تبلیغ غیر مستقیم موضوعهای مهمی همچون قانون یاد شده و تاثیر آن بر جامعه
مهم باشد. میرمحمد صادقی
همچنین گفت: در اجرای این قانون، انجام کار گروهی یکی دیگر از موضوع های
مهمی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد و در این کار تیمی روابط عمومی
ها جایگاه و نقش فعالی به عهده دارند.